Citylight Kraków
Reklama Citylight Kraków (1)
Skrzyżowanie ulic Porucznika Halszki i Stanisława Stojałowskiego 30-611 Kraków
Lokalizacja: 50.005461, 19.948002
Odbiorcy naszej reklamy:
- Kierowcy poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Porucznika Halszki i Stanisława Stojałowskiego
- Piesi poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Porucznika Halszki i Stanisława Stojałowskiego
- Klienci F1 Car Wash
- Odbiorcy paczek z paczkomatów Allegro, Aliexpress i DPD
- Klienci Centrum Akumulatorów Kraków
- Klienci firm znajdujących się w Centrum Handlowym Dekada.
(Carrefour Market, Diagnostyka, Dominos Pizza, Apteka DOZ, Empik, eSmoking, Happy Kids, Karcher, Meat & Bread, Optyk Contempo, Pepco, Rossmann, Orange, Stacja ładowania pojazdów elektrycznych GreenWay Polska)
Reklama Citylight Kraków (2)
Skrzyżowanie ulic Kapelanka i Słomianej 30-347 Kraków
Lokalizacja: 50.041111, 19.924455
Odbiorcy naszej reklamy:
- Kierowcy poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Kapelanka i Słomianej
- Piesi poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Kapelanka i Słomianej
- Pasażerowie linii tramwajowych:1,3,4,6,13,14,18,20,22,24,50,52,62
- Pasażerowie linii autobusowych: 184, 662
- Klienci firm: PCP Net, Skamer ACM, Supober, Przystanek Piekarnia,
Reklama Citylight Kraków (3)
Dworzec Autobusowy Nowy Kleparz, 30-001 Kraków
Lokalizacja: 50.074753, 19.935989
Odbiorcy naszej reklamy:
- Kierowcy poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Prądnickiej
- Piesi poruszający się w okolicach skrzyżowania ulic Wrocławskiej i Prądnickiej
- Podróżni korzystający z Dworca Autobusowego Nowy Kleparz
- Pasażerowie linii autobusowych: 130, 139, 154, 158, 169, 169, 179, 189, 257, 277, 280, 304, 307, 501, 503, 511, 669, 904.
- Klienci sklepów: Żabka, Rossmann
- Petenci Urzędu Stanu Cywilnego
- Goście klubu muzycznego Forty Kleparz Music Club
- Zwiedzający Bastion III Kleparz
Reklama Citylight Kraków (4)
Pawia 22, na przeciwko Galerii Krakowskiej, 31-154 Kraków
Lokalizacja: 50.067754648055335, 19.945029566068484
- Kierowcy poruszający się ulicą Pawią
- Piesi poruszający się ulica Pawią
- Pasażerowie linii autobusowych: 105, 129, 130, 154, 179, 304, 405, 608, 609, 610, 669, 902, 904
- Pasażerowie linii tramwajowych: 3, 18, 50, 69
- Klienci Galerii handlowej, Santander Banku, Shaorma Kebab Street,
- Pasażerowie i podróżni Dworca PKP – Kraków Główny
- Pasażerowie i podróżni Kraków Central Bus Station
Reklama Citylight Kraków (5)
Rondo Antoniego Matecznego, 30-505 Kraków
Lokalizacja: 50.03625647065644, 19.94000995432042
- Kierowcy poruszający się po rondzie Matecznego i ulicami Kalwaryjskiej, II Obwodnicy i Wadowickiej
- Piesi poruszający się po rondzie Matecznego i ulicami Kalwaryjskiej, II Obwodnicy i Wadowickiej
- Pasażerowie linii autobusowych: 144, 164, 169, 173, 179, 301, 304, 369, 509, 608, 610, 904
- Pasażerowie linii tramwajowych: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 18, 20, 24, 50, 69, 77
- Klienci Poczty Polskiej, Urban Coffee, Baru Mlecznego Smakosz, Apteki, Banku Spółdzielczego, Pasmanterii, MixMarket,
- Osoby korzystające z bankomatów Planet Cash i Euronet
Urządzenie działają codziennie w godzinach 6.00-22.00
Lokalizacja ekranów Digital Citylight
(1) Stojałowskiego
(2) Kapelanka
(3) Prądnicka. Dworzec Nowy Kleparz
(4) Pawia. Galeria Krakowska
(5) Rondo Matecznego
Citylighty Kraków
Do czasu wejścia w życie uchwały krajobrazowej w Krakowie reklama zewnętrzna była dostępna w każdej możliwej formie. Mnogość firm, pełen profesjonalizm obsługi, szeroki wachlarz rozwiązań sprawiał, że niemal każda firma mogła znaleźć odpowiednie rozwiązanie dla siebie.
Sprawdź nasz artykuł, jeżeli chcesz się dowiedzieć jak powinno reklamować się w Krakowie Twoja firma.
Kraków – Citylight
Citylight to znana od dawna forma reklamy, która stała się podstawą kampanii reklamowych w całej Polsce. Skierowana jest głownie do osób podróżujących pieszo lub na rowerze. Najczęściej możemy ją zobaczyć w najbardziej uczęszczanych miejscach, czyli:
na dworcach i przystankach komunikacji miejskiej
w środkach komunikacji miejskiej
na deptakach
przy galeriach handlowych
Wiaty przystankowe od lat wypełniają plakaty prezentujące najróżniejsze oferty zachęcające do współpracy. Chociaż reklama nie zawsze jest dobrze widoczna, dobry stosunek ceny do możliwości wciąż przyciąga potencjalnych klientów. Zwolennicy powiedzą, że obraz się nie zmienia i plakaty są cały czas widoczne, a przeciwnicy, że przekaz na tych nośnikach po chwili staję się nieaktualny. Wszystko jest kwestią oceny.
Z czasem powstało mnóstwo firm oferujących wydruk plakatów w pełni dopasowanych do potrzeb nawet najbardziej wymagającego klienta. Do druku wykorzystuje się specjalny papier citylight.
Galeria realizacji pęka w szwach, wystarczy spełnić minimum formalności i możemy cieszyć się nowymi materiałami, potrzebnymi do startu kampanii.
Więcej na temat nośników typu citylight.
Kraków – Digital Citylight
Reklamę w tej postaci spotkamy bardzo rzadko, jest w Polsce nadal stosunkowo młoda. Nie inaczej jest w Krakowie. Co prawda istnieje kilkanaście tego typu urządzeń, niektórym firmom udało się nawet zamontować ekrany w wiatach przystankowych, ale jest to produkt zdecydowanie deficytowy w porównaniu z citylightami. Klientów tego typu nośników przekonuje jakość. Ekrany w całości podświetlone, są widoczne w każdych warunkach.
Zdaniem wielu specjalistów żywy obraz zupełnie inaczej wpływa na klientów. Przyzwyczajeni do ekranów telewizorów, laptopów czy wszechobecnych smartfonów często zdajemy się nie dostrzegać statycznych reklam. Z tego powodu, że jesteśmy atakowaniu reklamą niemal z każdej strony przestajemy zauważać te mniej atrakcyjne, mniej wyróżniające się.
Kraków – Dlaczego wybrać Digital Citylight?
Chyba każdy z nas miał kiedyś taką sytuację, że wychodząc z domu bez śniadania trafił podczas podroży na spot jedzenia wyświetlany na urządzeniu reklamowym. Nagle czujemy jakby to było gdzieś blisko nas, ślina napływa nam do ust, czujemy zapach jedzenia, ściska nas w żołądku. Szybko sprawdzamy nawigacje, restauracja jest niedaleko, jedziemy. Przecież dawno nic takiego nie jedliśmy, możemy sobie pozwolić 🙂
Czy taki przekaz był skuteczny? – Zdecydowanie tak.
Na co zwrócić uwagę przy wyborze Citylight?
- Miejsce: Lokalizacja w jakiej reklama będzie się wyświetlać. Warto zasięgnąć informacji jaka jest przepustowość ludzi w danej okolicy. Sprawdzić czy w pobliżu znajdują się miejsca przyciągające ruch, np. stacje benzynowe, restauracje, centra handlowe, dworce, linie tramwajowe i przystanki autobusowe.
- Demografia: Należy zwrócić uwagę czy ludzie do których dociera reklama należą do mojej docelowej grupy klientów?
- Wygląd nośnika reklamowego: Czy nośnik przyciąga uwagę swoją konstrukcją? Czy jest zadbany? Z jakiej klasy materiałów jest wykonany? Czy jest regularnie czyszczony? Powinniśmy zastanowić się czy nośnik a co za tym idzie sama reklama będzie wyglądała zadowalająco przez cały czas trwania naszej kampanii.
- Czytelność: Musimy upewnić się czy reklama będzie widoczna w każdym otoczeniu. Czy nic jej nie zasłania? Zdarza się, że w pobliżu została rozpoczęta budowa lub zaraz obok stoi kiosk lub drzewo 🙂 Zalecamy sprawdzić czy jest odpowiednio oświetlona i czytelna w nocy.
- Zmiany kreacji: Jak często reklama może być rotowana? Jak długo musimy czekać na zmianę treści? Jeżeli prowadzimy firmę, gdzie oferta zmienia się z dnia na dzień lub prowadzimy wiele akcji promocyjnych może mieć to kluczowe znaczenie.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o różnych nośnikach zapraszamy do naszego artykułu o reklamie zewnętrznej.
Kraków – Uchwała krajobrazowa
Nikt w Polsce nie wie lepiej czym jest uchwała krajobrazowa niż mieszkańcy Krakowa. Na co dzień możemy dostrzec jak zmieniła ona oblicze tego miasta. Prawie wszystkie nośniki z dniem wejścia uchwały(01.07.2020 r.) stały się zabronione. Przedsiębiorcy zostali związani dwuletnim okresem przejściowym, w którym mieli dostosować lub usunąć swoje nośniki reklamowe. Powoli z krajobrazu miasta zaczęły znikać citylighty, reklamy umieszczane na elewacjach budynków a nawet szyldy z nazwami firm w obawie przed karami.
Korzystanie z nośników reklamowych dostępnych na mieście stało się bardzo utrudnione. Ucierpiały na tym usługi, wszelkiego rodzaju markety, a także mniejsi przedsiębiorcy. Karykaturalnie wyglądają szczególnie markety budowlane, które teraz ciężko jest zidentyfikować nawet z bliskiej odległości. Kiedyś były wyposażone w potężne szyldy a teraz czasami trudno nam rozpoznać w pobliżu jakiego sklepu jesteśmy, nie mamy żadnych informacji.
Kraków podział na strefy – sprawdź zgodność swojego urządzenia
Kraków został podzielony na 3 strefy oraz podobszary, które określają szczegółowo możliwości sytuowania urządzeń reklamowych w mieście. Pojawiły się sztywne wytyczne do występowania różnych form reklamy oraz wyglądu samych nośników w danych lokalizacjach. Urządzenia dozwolone w jednej strefie wcale nie muszą być legalne w innej.
Jeżeli prowadzisz firmę i chciałbyś sprawdzić zgodność swojego urządzenia, pobierz vademecum, które wydał Urząd Miasta. Dostępne tutaj. Miasto długo procedowało uchwałę krajobrazową ale dzięki temu otrzymujemy potrzebne wsparcie.
Kara za nośnik bez pozwolenia
Dlaczego warto się z nim zapoznać ? Kary za postawienie urządzenia reklamowego są naprawdę dotkliwe. Stawka wynosi 122 zł za m2 reklamy dziennie.
Miasto rozpoczęło kontrole w lipcu 2022 r. W ciągu jednego miesiąca zarejestrowano 74 postępowania wyjaśniające i 3 karne. Na pierwszy ogień poszły ulice Kościuszki, Lubicz, Powstania Warszawskiego, Aleje Trzech Wieszczów.
Jak wygląda sytuacja obecnie? W kwietniu 2023 r. mamy niemal 1900 rozpatrywanych spraw.
Miasto informuje, iż największy problem z nielegalnym nośnikami jest na obszarze Krowodrzy, Dąbia oraz Grzegórzek.
Kraków – Okrąglak LCD – zobacz naszą ofertę
Z powodu wprowadzenia uchwały krajobrazowej postanowiliśmy dodać do swojej oferty Digital citylight w formie okrąglaka. Zdaję się, że jest to pierwsze tego typu urządzenie w Polsce. W samym Krakowie powstało niemałe poruszenie związane z instalacją tego typu urządzeń. Pojawiły się pytania czy urządzenie na pewno jest zgodne z przepisami? Tworzyliśmy je na podstawie obowiązujących przepisów, urządzenia stoją również na gruntach miejskich więc bez wątpienia tak 🙂