Citylight

Citylight jest to urządzenie reklamowe, zawierające plakat lub w nowoczesnej odsłonie ekran LCD/LED.  Kompaktowe rozmiary 1.2×1.8m sprawiają, że idealnie wpisuje się w miejski krajobraz.

Rozmiar urządzeń nie predestynuje ich do reklamowania na dużych przestrzeniach. Ze względu na swój rozmiar muszą znajdować się w najbliższym otoczeniu klienta, w najbardziej ruchliwych miejscach, najczęściej na przystankach komunikacji miejskiej.

Jak wygląda?

Citylight często przybiera różne formy. W prostych słowach jest to prostokątna tablica reklamowa zawierająca tekst i elementy graficzne. Możemy go zobaczyć wmontowanego w ścianę wiaty na przystankach autobusowych, na ścianie budynku, w przejściu podziemnym, na peronie, na kiosku a nawet na większych pojazdach.

Występują też wersje wolnostojące na chodnikach, w które dosłownie możemy „wejść”.

Citylight - M3 Reklama
Citylight - M3 Reklama
Citylight - M3 Reklama

Miejsca, w których warto się reklamować

Każdemu reklamodawcy naturalnie zależy aby ich produkt lub usługa dotarła do jak największej liczby osób. Wykorzystując nośniki reklamy zewnętrznej lokalizacja bezsprzecznie ma tutaj kluczowe znaczenie. Najlepsze miejsca znajdziemy:

  1. Na przystankach autobusowych komunikacji miejskiej
  2. Na stacjach metra, dworcach kolejowych oraz lotniskach
  3. Przy marketach, galeriach i centrach handlowych
  4. W centrach miast
  5. Na głównych deptakach

Mogą to być również inne miejsca, wszystko zależy od specyfiki miasta. Najważniejszym czynnikiem jest tutaj dostęp nośnika do jak największej liczby osób.

Citylight - M3 Reklama

Papierowe nośniki reklamowe

Śmiało można powiedzieć, że nic tutaj nie zmienia się od lat a papierowe citylighty ciągle mają się dobrze. Spacerując po mieście widzimy liczne plakaty reklamujące najróżniejsze produkty. Przekrój reklamodawców jest bardzo duży. Na tego typu reklamę decydują się nie tylko małe firmy ale także największe marki.

Jaki jest sekret reklamy citylight? – Możemy się wyróżnić stosunkowo niewielkim kosztem.

Najważniejszy jest pomysł i sposób zaprezentowania produktu lub usługi. Jeżeli tylko znajdziemy metodę na zdobycie uwagi poruszających się ludzi. Jeżeli znajdziemy receptę na stworzenie kreacji, która przyciągnie spojrzenia wielu osób i zapadnie im w pamięci to wtedy osiągniemy sukces.

Ewolucja – Digital Citylight

Nowa technologią znaną bardzo dobrze na zachodzie a u nas dopiero od niedawna jest Digital Citylight. Nowe nośniki reklamowe zamiast plakatów wyposażone są w wysokiej klasy ekrany LCD/LED. Na szczególną uwagę zasługuje wygląd urządzeń, nowoczesny design zawsze przyciąga wzrok zaciekawionych przechodniów.

Nowe rządzenia rozwiązują problem oświetlenia reklamy. Na starszych nośnikach reklama nie zawsze była widoczna po zmroku. Zastosowanie ekranu sprawia, że mamy doskonałe oświetlenie przez cały czas. 

W naszym kraju jest kilka firm oferujących reklamę na tego typu urządzeniach ale nie zmienia to faktu, że nośników nadal jest niewiele. W porównaniu z klasycznymi citylightami jest to kropla w morzu.

Powodów jest kilka, po pierwsze są to urządzenia zdecydowanie droższe. Wymagają odpowiedniego zabezpieczenie przed słońcem, opadami, a także osobami lubującymi się w dewastacji.

Po drugie nie w każde miejsce bez problemów można dociągnąć prąd, niezbędny do wyświetlania reklamy.

Po trzecie ze względu na zasady bezpieczeństwa próby ustawiania ich w najbardziej ruchliwych miejscach nie zawsze spotykają się z aprobatą miasta.

Citylight – ile kosztuje reklama?

Ceny za wynajem nośnika typu citylight są bardzo różne. Wpływa na to bez wątpienia:

  1. Miasto w którym nośnik się znajduję

  2. Lokalizacja nośnika

  3. Rodzaj nośnika: klasyczny citylight/digital citylight

  4. Koszty produkcji plakatu lub spotu reklamowego

  5. Czy mamy dostęp do właściciela nośników czy wynajmujemy popularny citylight przez pośrednika

Klasyczny citylight wolnostojący lub w formie słupa reklamowego jesteśmy w stanie wynająć średnio za 1200-1500zł miesięcznie. Przy wynajmie kilku tego typu urządzeń musimy liczyć się kwotami na poziomie nawet 10 000zł.

Proszę pamiętać podawane ceny są cenami średnimi obowiązującymi na rynku. Z pewnością możemy znaleźć nośniki za 600-700zł. Jeżeli będą to mniej atrakcyjne lokalizacje lub trafimy bezpośrednio do firmy, która takie urządzenia stawia a nie do pośrednika, który niestety nie pracuje pro bono i swoją prowizję musi narzucić.

W przypadku bardziej nowoczesnych digital citylight kwoty wahają się od 1400 do nawet 3500zł za jeden nośnik. Rozbieżność cen będzie tutaj bardzo podobna jak w przypadku klasycznych urządzeń. Jeżeli poświęcimy czas, żeby dotrzeć bezpośrednio do właściciela możemy oszczędzić nawet do 50% wartości reklamy. Uniknij dodatkowych kosztów. Sprawdź naszą ofertę.

Citylighty – czy warto inwestować?

Przeciwnicy citylightów

Przeciwnicy reklamy zewnętrznej powiedzą, że lepiej te pieniądze przeznaczyć na reklamę w internecie, uruchomić kampanie na facebooku, w sieci wyszukiwania, na youtubie.

Powody są uzasadnione, brak ograniczeń czasowych, nieograniczony zasięg, lepsze targetowanie potencjalnego klienta- możemy wybrać grupy odbiorców do których chcemy dotrzeć, łatwiejszy sposób zmierzenia wyników naszych działań – odwiedzenia witryny, pobrania newslettera czy zakupów na których nam najbardziej zależy.

Te wszystkie argumenty są jak najbardziej trafne i ciężko z nimi polemizować. Czy w takim wypadku reklama outdoorowa traci sens i musimy wszyscy czym prędzej przenieść się do internetu?

Otóż nie i zaraz się dowiecie dlaczego.

Citylight - M3 Reklama
Citylight - M3 Reklama
Citylight - M3 Reklama
Zwolennicy citylightów

Osoby wybierające kanał reklamy zewnętrznej świetnie zdają sobie sprawę z ograniczeń innych typów reklamy:

  1. Radio – zmiana stacji podczas reklam

  2. Telewizja – zmiana kanału w trakcie reklam, oglądają tylko starsze grupy wiekowe

  3. Internet – Oprogramowanie do blokowania reklam, wykupienie wersji Premium

Reklama typu citylight dociera do bardzo dużej liczby osób, które nie są w stanie w żadnej sposób jej wyłączyć, zablokować, przełączyć na inny kanał. Osoby podróżujące codziennie tą samą trasą są niejako skazane na widoczne reklamy. Jak wszyscy dobrze wiemy w większości przypadków sprzedaż nie następuje tutaj, w momencie spojrzenia na plakat ( no może z pominięciem branży spożywczej, kiedy jesteśmy głodni a sklep lub restauracja jest tuż za rogiem). Efekty podświadomego działania reklamy widoczne są dopiero po zaistnieniu w głowie klienta potrzeby.

Citylight - M3 Reklama

Jak to działa? – Osoba codziennie jeździ do pracy z tego samego przystanku na którym reklamuje się np. Castorama. Plakat już jej się znudził, każdego dnia to samo, zdaje się, że już nawet nie zwraca na niego uwagi. Następnie w domu pada propozycja, żeby odmalować na nowo kuchnie, ale skąd farby? Pierwsze co pomyślimy Castorama, przecież oni mają farby i cały sprzęt potrzebny do remontu, nawet ostatnio była promocja, chyba na wałki. Wydaję nam się, że był to nasz świadomy wybór, że tak zadecydowaliśmy, przecież akurat są promocje ale czy na pewno?

blog

Nie bez powodu największe światowe marki wciąż pompują ogromne pieniądze w reklamę zewnętrzną. Bardzo dobrze wiedzą jak ważny jest ten kanał reklamowy. Wzrost outdooru na całym polskim rynku reklamy w latach 2021-22 wzrósł o 30%.

Przy ogromnych stawkach jakie trzeba zapłacić za reklamę w telewizji lub radiu reklama na citylightach wygląda bardzo rozsądnie. Przy przeznaczeniu podobnego budżetu będziemy dosłownie wszędzie w całej Polsce. A nie można zapominać również o tym, że telewizje ogląda coraz mniej osób i są to głównie osoby starsze.

Scroll to Top