Dlaczego KFC nam zaufało?
Samej firmy nie trzeba chyba nikomu przestawiać. KFC to jedna z największych na świecie sieci barów szybkiej obsługi. Założona niemal 100 lat temu w stanie Kentucky firma, gwarantuje tą samą jakość w każdym zakątku naszego globu. 26 000 restauracji w ponad 150 krajach, w samej Polsce ponad 300, są to liczby, które robią wrażenie.
Początek współpracy
Nasza współpraca rozpoczęła się po wprowadzeniu przez KFC nowego produktu. Był to kubełek dla jednej osoby. Restauracje na terenie Rzeszowa nie były zadowolone ze sprzedaży, zarządzający zaczęli szukać przyczyn takiego stanu rzeczy. Fajny produkt, promocyjna cena, duża dostępność, bardzo szeroka grupa odbiorców – każdemu z nas ciężko się powstrzymać przed chrupiącym kurczakiem. Wiem, że teraz nie tylko ja, ale Ty też o nim myślisz, szczególnie jeśli nie jadłeś od kilku godzin.
W czym więc tkwił problem?
Brak wiedzy
Zabrzmi to banalnie, ale przyczyną był brak wiedzy klientów o nowej ofercie. Z jednej strony ciężko w to uwierzyć, bo czasami wydaje mi się, że jak otworzę lodówkę to wyskoczy KFC. Kampanie reklamowe w sieci, ogólnopolskie w telewizji. Jesteśmy bombardowani przekazem z każdej strony, a mimo to działania reklamowe tego typu okazały się niewystarczające. Mimo ogromnych nakładów finansowych wyniki były dalekie od wymarzonych.
Reklama na Digital Citylight
Co przyniosło dobre wyniki?
Proste animacje z migającą ceną oraz unoszącym się dymem na urządzeniach umieszczonych w najbardziej ruchliwych miejscach Rzeszowa sprawiły, że sprzedaż kubełków dosłownie eksplodowała. Klient zaliczył wzrost na poziomie 800%.
Dla sprzedawców w lokalnych restauracjach KFC nie było już niczym dziwnym, że klienci przychodzą i mówią: „Ja poproszę to co wyświetla się na przystanku”.
Podsumowanie
Co sprawiło, że rezultaty były tak dobre?
Naszym zdaniem kluczowa tutaj była bliska dostępność produktu. Krótka droga od nośnika reklamowego do najbliższej restauracji. Każdy z nas wie jak głód motywuje do poszukiwania rozwiązań. Przekaz na wysokiej jakości ekranie tylko potęguje nasze odczucia i już wiemy gdzie będzie kolejny posiłek.
Dziecko ciągnie rodzica za rękę do restauracji, kolega koleżankę, koleżanka jeszcze więcej koleżanek. Wracamy z pracy, wiemy, że w domu nie mamy obiadu, a tutaj taka promocja.
Twoja firma
Wszystko fajnie, przyjemnie się czyta jak ktoś inny odnosi sukces, radzi sobie z problemami, zwiększa sprzedaż, ale skąd mam wiedzieć czy to sprawdzi się w mojej branży?
Na szczęście nie musisz już prosić o radę Jackowskiego ani Wróżbity Macieja, po prostu sprawdź.
1 miesiąc otrzymujesz całkowicie za darmo. Jeżeli uznasz, że nasza usługa nie działa nie poniesiesz żadnych kosztów.
Jeśli jednak powielisz przykład KFC to wtedy my zrezygnujemy ze współpracy z Tobą. Eeee, ale jak to ?
No dobra, żartowałem. Wtedy zdecydujesz co robimy dalej…